Carlos Ghosn, fostul preşedinte al Nissan, a fost arestat din nou în Japonia

Procurorii din Tokyo l-au rearestat vineri pe fostul preşedinte al Nissan, Carlos Ghosn, în baza unor noi acuzaţii, inclusiv abuz de încredere în formă agravată, care ar putea prelungi perioada de detenţie, transmit Reuters şi Kyodo.

Procuratura din Tokyo suspectează că în octombrie 2008 Ghosn a transferat tranzacţii personale către Nissan astfel încât a putut evita să achite pierderile de 1,85 miliarde de yeni (16,6 milioane de dolari).

Decizia vine la o zi după ce un Tribunal din Tokyo a respins neaşteptat solicitarea procurorilor de a extinde detenţia lui Ghosn, făcându-i pe analişti să creadă că ar putea fi eliberat vineri din arest.

Rearestarea înseamnă că va fi deţinut pentru cel puţin încă zece zile într-o închisoare din Tokyo, unde se află de când a fost arestat luna trecută, în baza suspiciunilor de nereguli financiare.

O hotărâre similară a fost luată şi în cazul lui Greg Kelly, fost director de la Nissan, arestat odată cu Carlos Ghosn. Potrivit procurorilor japonezi, Carlos Ghosn şi Greg Kelly au conspirat pentru a subestima, cu aproximativ jumătate, remuneraţia de 10 miliarde yeni (88 milioane de dolari) pe care Ghosn a primit-o timp de cinci ani, începând din 2010. La rândul său, Nissan l-a acuzat pe Carlos Ghosn de alte infracţiuni, precum utilizarea bunurilor companiei în interes personal.

Arestarea la data de 19 noiembrie a lui Carlos Ghosn şi Greg Kelly a şocat industria auto mondială, în condiţiile în care Ghosn este recunoscut drept cel care a salvat Nissan de la faliment şi a transformat alianţa Renault-Nissan în cel mai mare producător auto mondial, scrie Agerpres.ro.

Ghosn şi Kelly nu au făcut declaraţii prin intermediul avocaţilor, însă, potrivit presei din Japonia, cei doi au respins acuzaţiile.

Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu