Care sunt cele mai eficiente strategii pentru alergarea prin ploaie? Recomandările experţilor

Vă mai amintiţi de copilărie? Cât de bucuroşi eram atunci când alergăm prin ploaie şi "bifam" toate bălţile? Ei bine, alergarea în ploaie poate reprezenta o bună oportunitate pentru noi, alergătorii adulţi, de a retrăi acele momente magice din trecut. Totuşi, pentru că suntem adulţi, hai să vedem câteva strategii care ne vor eficientiza alergarea pe vreme ploiasa.

1. Cel mai important, acceptă faptul că te vei uda. Chiar şi materialele impermeabile au o limita şi adesea nu lasă pielea să respire prea bine, conducând la supra-încălzire şi la transpiraţie excesivă, care vor face condens la interior, ceea ce ar fi contrar scopului pentru care purtăm îmbrăcăminte impermeabilă, în prima faza.

2. Poartă materiale care absorb uşor umiditatea (nu bumbac!). Dar asigura-te că te îmbraci corespunzător temperaturii de afară, nu vremii. Dacă te îmbraci prea gros, din cauza ploii vei transpira mai mult, ceea ce ar fi, din nou, contrar obiectivului. Dacă bate vântul, poţi purta o jachetă pentru alergare pe vânt. Dacă te încălzeşti prea tare, deschide-i fermoarul.

3. Dacă este posibil, fă încălzirea într-un spaţiu acoperit. Această are două avantaje: corpul tău se va încălzi şi, practic, poţi începe să alergi imediat cum ieşi afară, în acelaşi timp evitând orice îndoieli ai avea referitoare la alergarea pe o astfel de vreme.

4. Poartă o şapcă sau o căciulă cu cozoroc pentru a evita să-ţi vină ploaia în faţă şi pentru a bloca vântul. Acest aspect este foarte important în special dacă porţi ochelari de vedere.

5. Ai grijă să porţi şosete care absorb umiditatea. Este aproape inevitabil că vei călca într-o băltoacă de apă în timpul alergării, iar şosetele de bumbac se vor uda şi se vor întinde, ducând la apariţia bătăturilor. Unii poartă pungi deasupra şosetelor, dar cred că aceasta ar avea acelaşi efect ca şi purtatul jachetelor impermeabile – picioarele vor transpiră mai tare. Dacă ai picioarele reci, achiziţionează-ţi o pereche de şosete din lână subţire. Îţi vor ţine de cald, chiar dacă sunt ude. 

6. Protejează-ţi telfonul/mp3 player-ul punându-l într-o pungă mică tip zip-lock, sau înfăşoară-l în înveliş de plastic. Touch screen-ul va funcţiona chiar şi cu plastic. Acesta este un sfat bun şi pentru alergarea pe vreme foarte caldă când transpiri mult.

7. Poartă elemente vizibile de la distanţă. Îţi va creşte vizibilitatea dacă porţi materiale reflectorizante sau un tricou într-o culoare mai deschisă. Adaugă echipamentului de alergare şi nişte LED-uri. Le poţi găsi la preţuri accesibile la magazinele cu articole pentru alergare sau înot.

8. Când te întorci de la alergare, scoate branturile pantofilor de alergare şi umple-i cu hârtie de ziar. Această va ajută la păstrarea formei încălţămintei şi va absoarbe umezeală. În funcţie de cât de uzi sunt pantofii, s-ar putea să fii nevoit să înlocuieşti hârtia după câteva ore. Indiferent ce ai face, nu pune încălţămintea direct pe o sursă de căldură, sau într-un uscător de rufe, aceasta afectează cauciucul şi lipiciul care lipesc părţile pantofului. Dacă trebuie totuşi să foloseşti o sursă de căldură, foloseşte unuscător de par la o treaptă mică. O idee bună ar fi şi să ai 2-3 perechi de încălţăminte pe care să le alternezi de-a lungul sezonului ploios, mai ales dacă alergi 4-5 zile/săptămâna.

9. În timp ce alergi ai foarte mare grijă şi fii atent la cum păşeşti. Băltoacele şi frunzele pot ascunde gropi sau dâmburi, iar drumurile pot deveni alunecoase. Asigura-te că îţi adaptezi ritmul la condiţiile de afară şi că eşti relaxat. S-ar putea să fii nevoit să îţi micşorezi şi pasul. Fii atent la maşini şi biciclete. Şoferii şi cicliştii au vizibilitate mai scăzută şi mai puţin control pe vreme umedă.

10. Aminteşte-ţi să te hidratezi. Alergarea pe vreme umedă sau rece îţi poate reduce setea, iar purtarea unui echipament în straturi te poate face să transpiri mai mult. Prin urmare, chiar dacă nu te simţi transpirat sau însetat, oricum rişti să te deshidratezi, scrie andreirosu.org.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu