Bine de știut! Cinci tehnici simple care scad tensiunea arterială

Menținerea sănătății ar trebui să fie principalul obiectiv al fiecărei persoane. Starea de bine reprezintă punctul de pornire pentru bunul mers al tuturor celorlalte activități. Există foarte multe metode simple prin care diferite probleme de sănătate pot fi rezolvate, fără a fi necesară administrarea unor medicamente, scrie realitatea.net.

Tensiunea arterială ridicată este una dintre cele mai frecvente boli din întreaga lume. Aceasta nu prezintă simptome vizibile, tocmai de aceea diagnosticarea ei se face destul de târziu. Este esențial să se acorde o atenție deosebită dietei, să se reducă semnificativ cantitatea de sodiu consumată și să fie evitat sedentarismul. Există, însă, și o altă o modalitate la îndemână, care contribuie la scăderea tensiunii arteriale. Este vorba despre câteva tehnici simple de respirație pe care le poți face oricând.

Concentrează-te pe un cuvânt și respiră

O tehnică ușoară care te va ajuta să reduci tensiunea arterială este să te concentrezi cât mai bine asupra unui cuvânt. Făcând acest lucru, reușești să elimini gândurile negative care provoacă stres și anxietate. Odată ce ai reușit să ajungi la senzația de calm interior, poți începe tehnica respirației astfel:

- stai într-un loc confortabil cu spatele drept;
- alege un cuvânt (armonie, echilibru, pace, liniște, etc);
- repetă cuvântul încet, până când îți conturezi o imagine în minte;
- respiră adânc, ține aerul în piept timp de patru secunde, apoi expiră puternic timp de alte câteva secunde.

Tehnica de respirație care îți “răcește” corpul

Este posibil ca următoarele sugestii să ți se pară cel puțin interesante, dar sunt extrem de utile și eficiente pentru reducerea ritmului cardiac. De asemenea, îți calmează mintea și îți reglează tensiunea arterială. Această tehnică este practicată în mod obișnuit în yoga. Se numește Sheetali, un cuvânt ce provine din sanscrită și se poate traduce prin “răcirea corpului”. Uite cum se face: stai cu coloana dreaptă, relaxează-ți umerii și brațele, inspiră lent și relaxat, apoi scoate limba și încearcă să desenezi în aer litera U cu vârful limbii. În timp ce faci acest exercițiu respiră timp de cinci secunde (ar trebui să fii foarte concentrată) apoi închide gura încet. Vei simți o răcoare internă incredibilă!

Redu tensiunea arterială în 5 minute

Iată o opțiune ușoară și eficientă prin care îți poți îmbunătăți respirația! De asemenea, te va ajuta să ajungi la un control mental extrem de benefic . Execută următorii pași: aşează-te într-un loc confortabil cu spatele drept, apoi înclină ușor capul înapoi. Închide ochii și pune-ți mâinile pe genunchi. Acum inspiră și expiră lent de cinci ori. Încearcă să faci acest lucru cât mai încet posibil, astfel ca respirația ta să se audă. În acest sens, rotunjește-ți buzele și încearcă să spui vocala O. Nu e așa că te simți deja mai bine?

Respirație abdominală

Acest tip de respirație este unul dintre cele mai cunoscute și, fără îndoială, cel mai utilizat. Așadar, dacă nu te-ai hotărât încă ce tehnică să folosești pentru a reduce tensiunea arterială, respirația abdominală este extrem de utilă. Uite ce trebuie să faci: pune o mână pe piept și cealaltă pe stomac, apoi respiră profund pe nas (ar trebui să îți simți diafragma lărgită, nu pieptul). Ține-ți respirația pentru câteva secunde, apoi expiră adânc. Repetă acest proces timp de 10 minute și vei constata că mintea ta este mai limpede.

Respirație nazală alternativă

Această tehnică este foarte folositoare pentru reducerea stresului și te va ajuta să dormi mai bine. De fapt, este recomandat să o execuți atunci când ești în pat, cu 30 de minute înainte să mergi la somn (te vei trezi cu tensiunea arterială echilibrată). Iată pașii pe care trebuie să îi urmezi:

- stai într-o poziție confortabilă, cu spatele drept;

- relaxează-te pentru câteva minute;

- folosește degetul mare drept pentru a apăsa pe nara dreaptă;

- respiră adânc prin nara stângă;

- dacă ai inspirat suficient de mult încât să nu mai poți lua aer, apasă pe nara stângă cu inelarul drept;

- acum expiră prin nara dreaptă și repetă procesul.

Ești gata să încerci unul dintre aceste tehnici simple de respirație? Inima și mintea îți vor mulțumi.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu