Bine de ştiut! Alimente care cresc nivelul dopaminei din creier

Creierul funcționează pe bază de electricitate și depinde de anumiți neurotransmițători. Dopamina este asociată cu „sistemul plăcerii” din creier. Ea ne permite să simțim bucuria și un sens al premierii pentru a ne motiva pentru performanță. De asemenea, ne ajută cu concentrarea și atenția și cu abilitatea de a simți plăcere. Sunt anumite strategii ale stilului de viață și superalimente care ajută la îmbunătățirea nivelului dopaminei.

Persoanele cu un nivel scăzut de dopamina se confruntă, adesea, cu lipsa de speranță, se simt fără valoare. Ele nu pot gestiona stresul, se izolează de ceilalți. Mai mult, au gânduri negre și se distrug singure. Sunt ușor de distras, nu se pot concentra și au mari dificultăți să ducă la bun sfârșit o sarcină.

Ciocolata neagră
Acest superaliment (peste 75% cacao), este una dintre cele mai bune surse din PEA. Acesta este un compus natural care străbate bariera de sânge ce protejează creierul și stimulează și modulează eliberarea de dopamină în creier. Căcaoa este, totodată, foarte bogată în zinc, magneziu și crom. Acești nutrienți ajută la stabilizarea și echilibrarea nivelului de zahăr în sânge, scrie ele.ro

De asemenea, ajută la îmbunătățirea nivelului de serotonină și conține și endorfina anandamida. Această combinație de ingrediente fac din ciocolata neagră cel mai bun superaliment pentru îmbunătățirea stării de bună dispoziție. Totuși, ai grijă să nu o consumi în exces pentru a nu apărea stresul glandelor adrenale.

Afine
Sunt bogate în flavonoide și antocianină, un antioxidant, care protejează anumite regiuni importante ale creierului responsabile cu controlul secreției de dopamină. Un studiu publicat în Neuroștiința Nutrițională a demonstrat că extractul de afine previne stresul oxidativ asociat cu stresul substantia Nigra și a regiunii Striatum din creier.

Acest lucru este important atât pentru prevenirea afecțiunii Parkinson, cât și pentru îmbunătățirea generală în coordonarea și secreția de dopamină. Adăugă câteva afine organice în shake-urile și smoothie-urile tale preferate.

Lactate crude, fermentate provenite de la animale hrănite cu iarbă
Lactatele crude care provin de la vaci, capre și oi hrănite cu iarbă sunt extraordinar de bogate în omega 3, colină și CLA, care îmbunătățesc funcțiile hormonale și ale neurotransmițătorilor. În plus, fermentația lor produce enzime și probiotice care îmbunătățesc funcționarea sistemului digestiv și reduc stresul inflamator din corp.

Aceste enzime și microbi sănătoși ușurează sintetizarea alăninei, tirozinei și fenilalaninei necesare pentru producția sănătoasă de dopamină. Totodată lactatele crude fermentate provenite de la animalele hrănite cu iarbă sunt bogate în precursorii glutation, ca de exemplu cisteinei, acidului glutamic și glicinei. De asemenea, conțin și L-glutamină, care este critică pentru sănătatea membranei mațelor.

Afecțiunea sistemului digestiv este una dintre cauzele stresului neurologic și a reducerii activității neurotransmițătorilor.

Produse de origine animală
Cele mai bune produse de origine animală pentru creșterea producției de dopamina sunt somonul sălbatic, carnea de viță hrănită cu iarbă, miel, bizon, bivol dar și de pui, curcan crescuți în curte, ca și ouăle provenite de la ele.

Aceste alimente sunt bogate în grăsimi esențiale și în oxidanți necesari pentru reducerea inflamației din creier ca și în sprijinerea sănătății neuronale ca și a conexiunii dintre neurotransmițători.

Crucifere și Allium
Legumele din familia cruciferelor precum sfecla furajeră, sfeclă, varză de Bruxelles, varza și conopida sunt extrem de bogate în sulf, complexul de vitamine B. Dar și în antioxidați și minerale. Familia allium din care fac parte usturoiul, ceapă, arpagicul, prazul etc sunt bogate în antioxidanți și în sulf, acesta crește nivelul de glutation care este crucial pentru sănătatea creierului și de eliberarea optimă de dopamina.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu