Avia Invest a finalizat realizarea peronului la Aeroport. Costul lucrărilor este de peste șase milioane de euro

Embed:

Lucrările de construcţie a noului peron pentru avioane pe Aeroportul Internaţional Chişinău au fost finalizate. Costul lucrărilor este de peste şase milioane de euro. Totodată, Avia Invest a încheiat lucrările de betonare la primul segment de 1250 de metri din pista nouă. După ce va fi gata pe ea vor putea ateriza cele mai mari avioane din lume.

Noul peron de la Aeroport are o suprafaţă de 45 de mii de metri pătraţi, iar pe el vor putea staţiona 16 avioane de diferite dimensiuni. Astfel, după renovare pe aeroport vor putea parca în acelaşi timp 27 de aeronave.

"Prima aeronavă care o să avem posibilitatea să o deservim pe această zonă betonată să privim împreună cum aeronava iese de pe pistă şi vine pe această cale la locurile de parcare preconizăm aproximativ în data de 17 iulie", a spus directorul Aeroportului Internaţional Chişinău, Petru Jardan.

Tot astăzi, compania Avia Invest a prezentat primii 1250 de metri din pista nouă. Aceasta este făcută ca şi pista de bază, din beton. Granitul, cimentul şi nisipul folosit este din Republica Moldova. Constructorii garantează peste 30 de ani de utilizare.

"În acest an am turnat în jur de 100 de mii de metri pătraţi de beton. Toate lucrările le facem cu ajutorul tehnicii pe care am adus-o aici la Aeroport din Germania. Compania dă potrivit legislaţiei o garanţie de cinci ani, dar pentru beton el va rezista 20, 30 şi chiar 40 de ani", a afirmat reprezentantul unei companii germane, Jakub Jurga.

Noua pistă va avea 2.400 de metri în lungime şi 45 în lăţime. După ce va fi gata pe ea va putea ateriza chiar preşedintele Statelor Unite, Donald Trump, cu avionul său Air Force One, care cântăreşte 250 de tone. Mai mult, pista poate rezista şi la cel mai mare avion comercial din lume Airbus 380, care cântăreşte peste 350 de tone.

"Pista este făcută din materiale foarte calitative. Vor avea posibilitatea să aterizeze şi să decoleze toate avioanele ce le avem acum în industria aeriană de greutăţile cele mai mari", a spus directorul companiei de construcţii, Vladimir Tonu.

Zilnic, pe şantierul de la Aeroportul Chişinău muncesc peste 200 lucrători cu 120 maşini şi tehnică specială modernă. Lucrările de construcţie a noii piste au început la sfârşitul lunii martie şi se vor încheia în mai anul viitor. Acestea vor costa peste 16 milioane de euro, bani veniți de la investitor și din activitatea operațională a Aeroportului.

După ce va fi gata pista nouă vor fi reluate lucrările de reparaţie a pistei vechi, care are o lungime de 3,5 kilometri şi o lăţime de 60 de metri.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu