Astronomii au descoperit o planetă de dimensiunile Terrei în cel mai apropiat sistem solar

Embed:

Astronomii au anunţat descoperirea unei planete de dimensiunile Terrei. Corpul ceresc orbitează în sistemul solar Alpha Centauri, cel mai apropiat "vecin" stelar al planetei noastre. Planeta a fost descoperită cu ajutorul telescoapelor de la Observatorul La Silla, din Chile, scrie descoperă.ro.

Planeta este foarte apropiată de steaua sa, ceea ce sugerează că este vorba despre o planetă solidă cu o suprafaţă prea fierbinte pentru a putea găzdui forme de viaţă. Cu toate acestea, cercetătorii speră că acest sistem solar să cuprindă alte planete.

"Aceasta este prima planetă cu o masă asemănătoare cu cea a planetei Pământ descoperită în apropiere de o stea asemănătoare Soarelui. Orbita planetei este prea apropiată de stea pentru a găzdui formele de viaţă cunoscute nouă, însă este posibil să existe mai multe planete în acest sistem solar", a spus cercetătorul Stéphane Udry de la Observatorul din Geneva.

Sistemul Alpha Centauri este vizibil cu ochiul liber, fiind a treia stea ca luminozitate. Acesta este situat la 4,37 ani-lumină de Soare - ceea ce înseamnă că o călătorie până la acest sistem efectuată la o viteză apropiată de cea a luminii ar dura mai puţin de 5 ani. Folosind cele mai rapide vehicule concepute de omenire până acum, o călătorie până la această planetă ar dura 20.000 de ani.

Din 1995 şi până acum, cercetătorii au confirmat descoperirea a 750 de exoplanete şi au în vedere alte 2.300 de exoplanete a căror existenţă trebuie verificată.