AŞA ARATĂ NEPĂSAREA. În Capitală sunt, în total, 20 de pasaje subterane, însă doar două au fost reparate în acest an

Embed:

Din cele 20 de pasaje subterane câte sunt în Chişinău, doar unul a fost reabilitat capital, în acest an, iar altul este în proces de renovare. Chiar dacă municipalitatea mai dispune de trei milioane de lei, surse deja alocate pentru trecerile subterane, lucrările bat pasul pe loc din cauza lipsei muncitorilor calificaţi.

"Acest pasaj subteran face legătura dintre Gara Auto de Sud şi staţia de aşteptare de peste drum. Cei care îl traversează au de înfruntat mai multe provocări. În primul rând, treptele sunt avariate şi rişti să te împiedici. Pe lângă asta, locul este foarte slab iluminat şi mirosul, insuportabil. Desigur, nu lipseşte nici mizeria", a declarat Cristina Badica, reporter Publika TV.

"E murdar şi tare pute a nu ştiu ce. E murdărie. "

"E cam straşnic, e cam neplăcut, dar ştiţi cum, sănătatea şi viaţa ne e mai scumpă şi ne străduim să trecem anume prin subterane."

Unii pietoni riscă şi traversează strada printre maşini. În preajma Gării Auto acest lucru este foarte periculos.

Nici în pasajele subterane de pe Bulevardu Dacia situaţia nu este mai optimistă.

"Foarte rău. Iaca, nici lumină nu e. Te temi să mergi pe aici. Şi miros, şi e foarte urât. "

"Vedeţi în ce stare au ajuns treptele şi să te ţii de bară este neplăcut, pentru că este foarte murdar. Oi, mirosul este neplăcut şi deja cade podul, totul este jerpelit. Este neplăcut să treci pe aici, dar suntem nevoiţi. Nu putem încălca legea şi risca cu propriile vieţi."

În acest an, primăria a reabilitat un singur pasaj, cel de pe Bulevardul Constantin Negruzzi. Acum se lucrează la trecerea subterană din intersecţia Bulevardul Ştefan cel Mare - strada Ciuflea.

"O finalizăm, nu o finalizăm, îmi este greu acum să spun, dar întreprinderea "Exdrupo" va depune efort să atragă specialişti pentru a finaliza", a declarat Adrian Boldurescu, şeful Direcției generale transport și căi de comunicații.

În prezent, de reabilitarea pasajelor subterane se ocupă muncitorii de la Exdrupo. Şeful întreprinderii, Marcel Zastînceanu, a refuzat să ne ofere un interviu. La telefon ne-a spus că bugetul alocat de municipalitate pentru reabilitarea pasajelor nu a fost valorificat din cauza deficitului de muncitori calificaţi.

Lucrările sunt efectuate de către patru muncitori de la Exdrupo, în timp ce ar trebui să lucreze cel puţin 13 specialişti.

"Trebuie de făcut licitaţii, pentru ca lucrările să fie făcute de companii private care au experienţă astfel încât lucrările să fie făcute calitativ şi în termen."

În acest an, pentru reabilitarea pasajelor subterane din Chişinău, primăria a alocat cinci milioane de lei.

Lasă un comentariu