Alimente care te ajută să te concentrezi mai bine

Alimentaţia sănătoasă nu doar că îţi oferă o sănătate de fier însă te poate ajuta să te poţi concentra mai bine, să ai o memorie mai bună, să fii mai atent şi alert şi, în general, îţi îmbunătăţeşte funcţiile creierului, scrie sfatulparintilor.ro.

Vezi care sunt alimentele care te ajută să te concentrezi mai bine:

Cafeina te face mai alert

Nu există nicio pastilă minune care să-ţi crească IQ-ul, însă anumite substanţe, precum cafeina, te pot energiza şi ajuta să te concentrezi. Găsită în cafea, ciocolată, băuturi energizante şi unele medicamente, cafeina îţi oferă un plus de energie, însă doar pe termen scurt. Însă, ai grijă, prea multă cafea te poate face să te simţi mizerabil şi neliniştit.

Zahărul îţi îmbunătăţeşte abilităţile mentale

Zahărul este combustibilul preferat al creierului – nu cristalele ci glucoza pe care o produce organismul uman din zahar şi carbodidraţii consumaţi. Tocmai de aceea o băutură dulce îţi creşte pe termen scurt memoria, procesele gândirii şi abilităţile mentale. Însă un consum exagerat de zahăr are efecte contrare. Ca să nu mai vorbim de kilogramele în plus pe care le vei acumula.

Micul dejun este mana cerească pentru creier

Eşti tentat să sari peste micul dejun? Studiile realizate pe acest subiect au demonstrat că micul dejun poate îmbunătăţi, pe termen scurt, memoria şi atenţia. Studenţii care iau micul dejun au rezultate mai bune decât cei care nu mănâncă nimic dimineaţa. Cele mai bune alimente pentru micul dejun sunt cele bogate în fibre, precum cerealele integrale, produsele lactate şi fructele. Însă nu mânca prea mult, studiile au arătat că în acest caz concentrarea scade.

Peştele este alimentul creierului

O sursă proteică asociată adesea cu sănătatea creierului provine din peştele bogat în omega 3, un acid gras esenţial pentru funcţionarea şi dezvoltarea ceierului. Aceste grăsimi sănătoase sunt uluitoare pentru puterea creierului: o dietă bogată în omega 3 este corelată cu riscuri scăzute de a dezvolta demenţa şi atac cerebral; încetinirea declinului mental şi joacă un rol vital în îmbunătpţirea memoriei, pe măsură ce oamenii îmbătrânesc. Pentru un creier şi o inimă sănătoase consumă de 2 ori pe săptămână peşte.

Citeşte continuarea pe sfatulparintilor.ro.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu