A fost lansată campania "Călătorește informat, revendică-ți drepturile!" APC a înregistrat deja 25 de plângeri

Tot mai mulţi moldoveni se plâng de calitatea  serviciilor prestate de companiile aeriene. În plin sezon estival, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a înregistrat deja 25 de petiții. Cel mai des, călătorii s-au plâns pe întârzierea curselor, deteriorarea bagajelor și anularea zborurilor. În acest context, inspectorii de la agenție, au demarat o campanie de informare pentru ca toți pasagerii să își cunoască drepturile.

O doamnă spune că, acum doi ani, compania aeriană i-a pierdut valiza în timp ce pleca spre Statele Unite ale Americii.

"Eu de exemplu călătoresc foarte mult pe serviciu. În toată Europa sau în America eu nu am probleme cu bagajul. Vreau să vă spun că în America nu au ajuns bagajele. De aici? De aici. Nu le-au trimis. Până și acum, după atâțea ani bănuim că nu au fost trimise din cauza că a fost o discordanță."

Un bărbat spune că, luna trecută, a petrecut ore bune la aeroport pentru că cursa cu care urma să zboare, s-a reținut.

"Vin la aeroport și de regulă, mereu cursa se reține cu două, trei, patru ore. Data trecută am așteptat cinci ore. Oamenii au început să se streseze. Nimeni nu a venit măcar să ne anunțe, nici o persoană responsabilă. Noi deja am ieșit afară, fumam și beiam cafea. Nimeni nu a venit."

Bărbatul spune că nu știa că dacă zborul întârzie, acesta are mai multe drepturi, care în acest caz, i-au fost încălcate.

Dacă zborul întârzie de la 2 pana la patru ore, pasagerii pot cere de la compania aeriană mese și băuturi răcoritoare, cazare gratuita, iar dacă zborul întârzie cu 5 ore , chiar și rambursarea întregului cost al biletului.

Acest lucru, se întâmplă, doar atunci, când compania aeriană nu are o explicație sau un motiv pentru reținerea cursei. Lucrurile stau altfel, atunci, când zborul este anulat.

În cazul în care zborul a fost anulat, pasagerii pot primi o compensație în valoare de 250 euro pentru toate cursele pe o distanţă de până la 1500 km inclusiv, 400 euro pentru zborurile pe distanţe cuprinse intre 1500 și 3500 km, și 600 de euro pentru toate celelalte călătorii cu avionul.

Reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor spun că, vara, numărul petițiilor crește simțitor. În cele mai dese cazuri, oamenii se plâng pe întârzierea cursei sau anularea zborului.

"În fiecare săptămână, începând cu perioada estivală, avem circa două, trei petiții săptămânal.Ar fi vorba de 20-25 petiții. Unul dintre cazuri recente a fost o despăgubire de 250 de euro, și alta a fost în valoare de 573 de euro" a spus insperctorul principal al Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Elena Morariu.

Amintim că la începutul lunii, 170 de moldoveni au rămas blocați pentru două zile pe insula Creta, unde și-au petrecut vacanța. Asta după ce la scurt timp, aeronava cu care urmau să se deplaseze acasă, a revenit la sol din cauza unei defecțiuni tehnice. Atunci, pasagerii s-au plâns pe compania aeriană, care nu le-a pus la dispoziție nici măcar apă sau mâncare. Aceștia urmau să primească compensații.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu

EMISIUNI PUBLIKA »