Răcoritoarele dietetice cresc riscul apariţiei afecţiunilor cardiovasculare

Foto: descopera.ro

Consumul zilnic al băuturilor dietetice acidulate creşte riscul producerii atacului de cord şi a accidentelor vasculare cerebrale, relevă noi cercetări.

O singură doză de băutură dietetică acidulată, consumată zilnic, este de ajuns pentru a creşre riscul apariţiilor unor afecţiuni cardiace şi hepatice, având totodată capacitatea de a favoriza declanşarea diabetului.

Cercetătorii de la Facultatea de Medicină Miller din cadrul Universităţii Miami, împreună cu cei de la Centrul Medical al Universităţii California, au efectuat un studiu pe 2.564 de participanţi pe care i-au monitorizat timp de 10 ani. Ei susţin că cei care beau astfel de băuturi sunt cu 43% mai predispuşi să dezvolte boli vasculare, atac de cord sau atac cerebral, comparativ cu cei care nu consumă băuturi carbogazoase.

Studii anterioare efectuate asupra băuturilor răcoritoare, care conţin cantităţi substanţiale de îndulcitori artificiali, au demonstrat că acestea pot contribui la dezvoltarea aceloraşi boli hepatice care apar, de regulă, în urma consumului excesiv de alcool.

Băuturile acidulate dietetice sunt promovate ca o alternativă la cele care conţin zahăr, fiind considerate mai sănătoase pentru că au mai puţine calorii. Însă unele cerecetări pun la îndoială aceste afirmaţii, sugerând că băuturile în cauză pot da dependenţă.

Cu toate acestea, modul în care băuturile răcoritoare favorizează apariţia afecţiunilor vasculare este încă necunoscut, motiv pentru care oamenii de ştiinţă intenţionează să continue cercetarea.

Ultimele articole Fapt divers

Prinţul Charles, în rol de DJ VIDEO

După ce şi-a încercat puterile în calitate de prezentator meteo, Prinţul Charles cochetează...»

Ultima piesă înregistrată de Whitney Houston înainte de moarte a fost dată publicităţii

Ultima piesă înregistrată de Whitney Houston înainte să moară a fost dată publicităţii pe...»

Cel mai leneş câine din lume, la plajă pe acoperiş VIDEO

Cu un asemenea câine leneş, cu siguranţă nu aţi putea pune avertismentul de "câine rău" pe...»

Fenomene meteo EXTREME, în a doua jumătate a anului

Biroul de Meteorologie Australian a anunţat, marţi, că toate cele şapte modele climatice indică...»

Topul celor mai "fierbinţi" femei din lume FOTO

Fosta iubită a lui Leonardo DiCaprio, fotomodelul Bar Rafaeli, ocupă primul loc în topul celor...»

EXCLUSIV! Mărturiile lui Julio Iglesias

"Voi cânta până la sfârşitului vieţei mele". Astfel îşi vede finalul carierei muzicale...»

Articole relationate

Moldova exportă în Belarus şi Ucraina mai multe băuturi alcoolice decât în Rusia

Obstacolele din ultimii ani pentru livrările de băuturi alcoolice în Rusia au determinat...»

Ursuleţul din gumă care a îndulcit mii de copii... s-a îngrăşat

Ursuleţul din gumă care a îndulcit mii de copii , dar şi adulţi, are acum ... 11 kilograme şi...»

Alegeri pe ritm de vals în regiunea transnistreană

Autoproclamatele autorităţi transnistrene au ţinut ca scrutinul de astăzi să se desfăşoare...»


Comentarii
Nume*
Email*
Text*
Cod*
capcha
comentariu nou
CHISINAU LIVE »
OPINII VOXPUBLIKA »
Newsline »
cele mai: citite comentate
Abonare newsletter
Solutie tehnica si design
Strategy & Technology For Digital Publishing
Mentenanta si dezvoltare
Fast Forward