DEZVĂLUIRI privind SFÂRŞITUL LUMII. Anunţul astronomilor despre "Marea Ruptură a Universului"

Foto: publika.md

Într-o zi, Universul va dispărea. De acest lucru, oamenii de ştiinţă sunt mai mult decât convinşi. Cu toate acestea, ei nu ştiu când şi cum se va întâmpla acest eveniment. Avem, însă, o speranţă: ultimele studii arată că vom dispărea de-abia după ce vor trece mai bine de 2 miliarde de ani.

Până acum, au existat două ipoteze referitoare la sfârşitul Universului. Prima dintre acestea se referă la faptul că el se va extinde atât de mult, încât toate planetele se vor dezintegra. Există, însă, şi o altă părere, conform căreia Universul îşi va mări dimensiunea până în momentul în care tot ceea ce îl compune se va distruge sub propria greutate.

De la descoperirea materiei întunecate, cercetătorii au venit cu o a treia teorie, care are ca subiect dispariţia Universului.

"Până acum, credeam că acesta fie se va distruge sub propria greutate, fie se va extinde la infinit, producând dezintegrarea planetelor care îl compun. Noi propunem o nouă variantă: Marea Ruptură a Universului", a declarat Robert Caldwell, cercetător în cadrul Dartmouth College din Hanover, SUA.

Conform noii teorii, în timp, Universul se extinde cu o viteză tot mai mare, accelerarea fiind produsă prin acţiunea materiei întunecate. Astfel, dacă întreaga cantitate de materie întunecată din Univers se măreşte în mod constant, atunci expansiunea lui va deveni atât de rapidă, până când se va produce distrugerea întregii sale compoziţii, scrie descopera.ro.

Până acum se credea că sfârşitul Universului va avea loc peste circa 22 de miliarde de ani, dar, pe măsură ce au apărut noi informaţii despre modul în care evoluează materia întunecată, această perioadă a fost restrânsă extrem de mult. "Credem că timpul limită nu poate fi mai mic de 1,2 ori faţă de vârsta totală a Universului. Prin urmare, suntem de părere că sfârşitul acestuia va avea loc peste 2,8 miliarde de ani", susţin astronomii americani.

Cele mai noi știri