Bine de știut! Leguma care îţi purifică sângele. Are beneficii miraculoase pentru organism

Crudă, sub formă de suc, preparată la cuptor, sau fiartă, sub formă de salată, sfecla roşie este o sursă excelenţă de vitamine (A, B, C, E, K), minerale (magneziu, fosfor, fier, calciu, potasiu, măgan) şi fibre, scrie realitatea.net.

Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare.

Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie:

Previne cancerul

Dintre toate legumele, despre sfeclă se spune că are cea mai eficientă acţiune antitumorală şi poate preveni dezvoltarea cancerului. Unul dintre cei mai faimoşi terapeuţi, Rudolf Breuss, susţine că persoanele care ţin o cură de 42 de zile cu sucuri proaspete de legume, printre care şi suc de sfecla roşie, poate preveni leucemia, cancerul pulmonar şi cel gastric.

Scade riscul bolilor cardiovasculare

Nitratii din sfeclă roşie reduc tensiunea arterială şi te protejează cu succes împotriva bolilor cardiovasculare. Circulaţia sângelui este mult îmbunătăţită printr-un consum constant de sfeclă roşie, astfel că dacă vrei să ai o inimă sănătoasă, trebuie să incluzi această legumă în alimentaţia ta.

Previne formarea varicelor

Specialiştii susţin că un consum regulat, dar moderat de sfeclă poate preveni formarea varicelor, prin îmbunătăţirea circulaţiei sângelui.

Previne bolile hepatice

Sfecla conţine ingrediente active care contribuie la regenerarea celulelor ficatului şi împiedică dezvoltarea bolilor hepatice. Sucul de sfeclă roşie, de exemplu, este un detoxifiant excelent pentru ficat, deoarece topeşte grăsimile acumulate la nivelul lui.

Combate anemia

Dacă ai stări anemice, este indicat să consumi regulat sfeclă. Datorită conţinutului ridicat de fier, această legumă poate combate anemia şi îţi poate îmbunătăţi condiţia fizică.

Combate problemele gastrointestinale

Sfeclă are un conţinut ridicat de fibre (80%) şi te ajută să combaţi problemele gastrointestinale, astfel că dacă ai un tranzit intestinal lent, este bine să consumi suc de sfeclă sau salată de sfeclă fiartă. 

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu